2017 m. birželio 4 d., sekmadienis

My life baggage: Romantiškasis Hoi An (Vietnamas)

Užnugaryje palikę didžiausią ir įdomiausią (bent jau pakolkas) Ho Chi Minh miestą, keliame sparnus į kitą vietą - Da Nang miestą. Po 1 valandą trukusio skrydžio, dar tiek pat laiko kratysimės autobusu, kad pasiektume senovišką miestą - Hoi An, įsikūrusi centrinėje Vietnamo dalyje.
                                                                                                  ***
   Veiksmas vyktų daug greičiau jeigu iš Da Nang oro uosto iki Hoi An važiuotume su taxi, kuris kainuoja 300 000 dongų (apie 11.77 Eur) į vieną pusę.  Kadangi atliekami šlamučiai kišenių nedrasko, tai renkamės kitą variantą ir važiuojame autobusu. Tuo labiau, kad ir niekur neskubame.
  Taigi, paskaičiuokime. Už autobuso bilietus sumokame 60 000 dongų (apie 2.35 Eur) plius nuo Hoi An autobuso stoties iki viešbučio važiuojame su taxi, už kurį sumokame 70 000 dongų (apie 2.75 Eur). Suma susumavus pirmyn - atgal (Da Nang - Hoi An - Da Nang) važiuojant su autobusu mes išleidžiame 260 000 dongų (apie 10.20 Eur), o su likusiais 40 000 dongų galime save palepinti ir atsigaivinti citrinų sultimis. Galutinis rezultatas toks, kad esame sutaupę 300 000 dongų ir su autobusu bei taxi pasivažinėję.

Vakarėjantis Hoi An senamiestis @Vietnamas

Mūsų laukia mažas nusivylimas pasiekus viešbutį. Iš tiesų, kaip yra sudėtinga išsirinkti gyvenamąją vietą iš nuotraukų, kurios, kaip žinia, dažniausiai realybės neatspindi. Kad ir šį kartą - kambario kaina tinkama, netgi pusryčiai įskaičiuoti (nors daug vilčių dėti į juos nereikia), įvertinimas booking.com virš 9 balų ir labai geri atsiliepimai (viešnagės metu supratau, kodėl atsiliepimai tokie geri). Bet įėjus į kambarį, visi geri atsiliepimai ir įvertinimai išgaruoja, nes kambarys smirda. Abudu netrykštame dideliu noru tokiame kambaryje praleisti artimiausias kelias dienas, tad prašomės pakeisti kambarį. Sutinka pakeisti kambarį, netgi duos geresnį antrame aukšte su balkonu ir primokėti nereikės, bet vieną naktį reikės miegoti "kvepiančiame" kambaryje. Sutinkame.

Namelis ištroškusiems egzotikos @Vietnamas

Dar labiau pradedame laukti pusryčių, kuriuos turime vakare išsirinkti iš meniu. Galimi variantai: kiaušinienė, blynai, vietnamietiška sriuba arba makaronai ir gėrimai. Patrauksiu save per dantį tolimesniu pasakojimu. Mėgdavau iš mamos darbo rytais pasijuokti, nes ji pusryčiams valgydavo kotletukus su bulvėmis. Žinoma, ne dieną iš dienos tą patį, bet esmė tokia, kas pas mane pietums ant stalo, pas mamą - pusryčiams. Pirmiesiems pusryčiams išsirinkau vietnamietišką sriubą. Ryte sėdėdama prieš lėkštę galvojau "kokio velnio aš sriubą išsirinkau". Išvargau, suvalgiau ir dar kitą rytą kartojau. Žinoma, tai ne kotletukai, bet vis tiek...

Vietnamietiška sriuba @Vietnamas

Vienas iš viešbučio privalumų - nemokami dviračiai. Kadangi nuo viešbučio iki senamiesčio apie 2 km, tai kasdien po kelis kartus neprivaikščiosi. Aišku, Ho Chi Minh suvaikščiodavome ir virš 10 km kasdien, bet ten būdavo į ką paspoksoti einant, o Hoi An reikia eiti kaimo takeliu tarp gyvenamųjų namų. Tad geriau ant dviračio su vėjeliu nuskristi iki senamiesčio.
Eismas senamiesčio gatvėse @Vietnamas

Sakoma, kad turistai Hoi An lankosi dėl 3 dalykų: senamiesčio, maisto, drabužių. Hoi An senamiestis labiausiai išsiskiriantis senamiestis iš visų mano matytų. Tai miestas išsaugojęs didžiąją dalį istorinių pastatų. To pasekoje 1999 m. Hoi An senamiestis įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą.  Senamiesčiui savito žavesio suteikia geltoni namai, medinės parduotuvės ir kabantys šilkiniai žibintai.

Hoi An senamiesčio gatvė @Vietnamas

Fotosesija šilkinių žibintų apsuptyje @Vietnamas

Tačiau senamiestis paslapties skraistę nusimeta tik pradedant tempti, kai įžiebiamos švieselės, lemputės, žibintai, kurios atsispindi upėje ir taip atskleisdamos romantiškąją Hoi An senamiesčio pusę.

Senamiesčio gatvės skendi žibintų šviesoje @Vietnamas

Įėjimas į senamiestį kainuoja 120 000 dongų (apie 4.71 Eur). Bet mes bilieto taip ir neįsigijome visos viešnagės metu, o senamiestyje lankėmės kasdien. Visada į senamiestį patekdavome pro didžiulį turgų, kuriame vakarais pirkdavome vaisių. Be vaisių Central market'e galima įsigyti daržovių, prieskonių, žuvies ir, žinoma, kaip be suvenyrų. Taip patekę į senamiesčio teritoriją stengdavomės iš jos neišeiti ir privengdavome mokėjimo punktų. Kartą išėjus iš senamiesčio teritorijos, teko paieškoti nemokamo kelio atgal.

Central Market @Vietnamas

Kalbant apie vietinį maistą, tai Hoi An išbandžiau tik sriubą (pusryčiams), kuri yra vadinama PHO. Man ji asocijuojasi su sultiniu, kuriame yra makaronai ir jautiena. Vietoj jautienos gali būti bet kokia kita mėsa ir šalia pateikia žolių lėkštę, kurios aš nepanaudojau.
 Pavyzdžiui, Lietuvoje skiriasi valgomas maistas nuo paros laiko, o Azijoje bet kuriuo paros metu yra valgomas toks pat maistas. Tad PHO gali valgyti tris kartus per dieną. Iš pradžių atrodo neįprastai, o paskui pradedi galvoti, kad tai palengvinimas sau, nes nereikia sukti galvos ką ir kada  paruošti valgyti, nes čia visada yra PHO.
 Tebūnie tas vietinis maistas, užtat kokius mėsainius su bulvytėmis radome. Kaip sakoma pirštus galima apsilaižyti! Visur mėsainius valgydavau su įrankiais, nes suspaudus pradėdavo bėgti padažas, daržovės kristi lauk ar kitokių nesklandumų iškildavo. O čia valgiau mėsainį taip kaip priklauso - rankomis. Buvo tikrai gardu ir grįžome ne vieną kartą atgalios. Visas šis gėris kainuoja tik 75 000 dongų (apie 2.94 Eur), bet reikės papildomai primokėti jei nori bulvyčių. Tad mėsainį, bulvyčių ir Cola gauni už 120 000 dongų (apie 4.71 Eur).

Pietūs Hoi An @Vietnamas

Ir trečiasis kriterijus traukiantis turistus atvykti į Hoi An yra drabužiai. Čia tikrų tikriausią drabužių pramonės centrą rasite. Autentiškuose namuose, kurie yra išlikę siauruose senamiesčio gatvėse, yra įsikūrusios siuvėjų parduotuvės. Labai daug siuvėjų parduotuvių!! Kurie yra pasiryžę įgyvendinti įvairiausius klientų įnorius, tad kostiumo ar suknelės modelį galima išsirinkti iš vietoje pateikiamų katalogų arba galima atsinešti savo išsvajotojo drabužio nuotrauką. Prie kostiumo reikėtų ir batų, tai irgi ne problema. Pasius ir batus specialiai jums. Apie kokybę nieko negaliu pasakyti, nes likau paslaugos neišbandžiusi. Nors buvau labai susigundžiusi...
  Nors Hoi An miestelyje nėra daug veiklos, bet porai dienų apsilankyti iš tiesų verta! Tad pasisukinėję su dviračiu po senamiestį ir miestelio apylinkes, nuomojamės motorolerį ir bandysime užkariauti trečią pagal dydį Vietnamo miestą - Da Nang. Tai vienas iš sparčiausiai besivystančių miestų Vietname.

Da Nang miestas @Vietnamas

Da Nang garsėja ir unikaliais tiltais, tai lyg tiltų miestas. Labiausiai iš visų išsiskiriantis ir vietinių garbinamas yra Dragon tiltas. Tiltas suprojektuotas taip, lyg atrodytų, jog drakonas plaukioja virš upės, o sutemus įžiebiamos spalvotos lemputės, tad drakonas gali būti ir mėlynas, ir žalias, ir visoks kitoks.

Dragon Bridge @Vietnamas

Lankome populiariuosius Marble kalnus. Marble sudaro 5 įspūdingi kalnai, kurie simbolizuoja 5 visatos elementus: ugnį, žemę, medį, metalą, vandenį.
 Nuo kalnų viršūnių atsiveria įspūdingi vaizdai. Norint juos pamatyti, pirmiausiai reikia paklaidžioti po apytamsius urvus ir vietomis tokius siaurus ir mažus, kad darosi šiek tiek baisoka ir landžioti. Urvų tyrinėjimas primena seno filmo scenas. Gal "Mumija" filmuose? Nesu garantuota 100 proc. Kalbant apie filmus, neseniai žiūrėjau vieną, kuris sujaudino iki širdies gelmių - My name is Khan (Mano vardas Khanas). Rekomenduoju pažiūrėti, bet negarantuoju, kad visiems patiks. Manau, kad kiekvieną iš mūsų pasiekia skirtinga žinutė žiūrint bet kokį filmą.

Pasaulio užkariautojas @Vietnamas

Kiekvieno kalno urvai yra skirtingi, bet visuose yra įrengtos šventyklos dievams, todėl vietiniai praeidami pro kiekvieną stabteli ir sudeda rankas maldai. Paliekame urvus ir šventyklas viduje ir toliau apžiūrinėjame pagodas įsikūrusias ant kalnų.

Xa Loi Tower @Vietnamas

Linh Ung Pagoda @Vietnamas

Šiandien judame nuo vieno kalno prie kito ir sekantis taškas Son Tra Peninsula. Ši vieta yra populiari ir tarp turistų, ir tarp vietinių žmonių, kurie nori pabėgti nuo karščio ir miesto šurmulio bei pabūti žaliuojančių kalnų apsuptyje. Kylant į kalną galime pasimėgauti atsiveriančiais vaizdais į Da Nang miesto panoramą. Vaizdas gniaužiantis kvapą, o dar kai esi pasilipęs ant akmens, kad geriau matytųsi, tai ir kojos virpa, kad nenuslysti į žaliuojančius kalnus.

Da Nang panorama @Vietnamas

Kylam vis aukštyn, vis vėsyn darosi, tai gerai, kad turime pasiėmę megztinius ir žvarbesnis vėjo gūsis debesų apsuptyje nėra toks nemalonus. Pakilę iki viewpoint'o nusivyliame išvydę supantį vaizdą. Šiandien taip debesuota, tai neskaitant debesų daugiau nieko ir nematome. Liekame atsitrenkę į "pilką sieną".

Viewpoint'as debesų apsuptyje @Vietnamas

Bet nenuleidžiame rankų ir važiuojame toliau, kol aptiksime vietelę, kurioje būtų galima pasigėrėti atsiveriančiais gamtos vaizdais.

Son Tra atsiveriantis vaizdas @Vietnamas

Po pasivažinėjimo debesyse būtų gerai sušilti su karšta Mikės Pūkuotuko kava. Draugai, iš Vietnamo parsivešiu naują kavos receptą Pūkuotukui. Lauksiu svečiuose!

P.s. nepamirškite sekti mūsų įspūdžių Facebook paskyroje @Mylifebaggage

Šilto likusio sekmadienio vakaro!