2017 m. birželio 18 d., sekmadienis

My life baggage: Hanoi - Sa Pa (Vietnamas)

Atsisveikinę su žibintais išpuoštomis Hoi An senamiesčio gatvėmis, keliame sparnus atgal į didmiestį. Artimiausias kelias dienas praleisime Vietnamo sostinėje - Hanoi, kuri mums ruošia netikėtų siurprizų.

***
  Hanoi, kaip ir Ho Chi Minh miestas, yra pradžios arba pabaigos taškas keliaujant po Vietnamą. Mums šis miestas bus pabaigos taškas, bet tai bus ne šią savaitę. Todėl sulauksite dar tolimesnių įspūdžių iš mane sužavėjusio Vietnamo.

Sa Pa apylinkės @Vietnamas

Pirmasis Hanoi pateiktas siurprizas buvo karštis. Atrodo, kad per praėjusius kelionės mėnesius turėjome priprasti prie tvyrančio karščio. Taip, esame apsipratę, kai yra +33 ar panaši oro temperatūra, bet Hanoi jaučiama temperatūra pakyla iki +48. Čia ne tik karšta, bet einant gatve jauti, kaip degina drabužiais nepridengtą odą. Ir nusipurtau prisiminus svilinamą kiaulę.
 Rezervuotas viešbutis įsikūręs Hanoi miesto širdyje - senamiestyje. Norint pasižvalgyti po senamiesčio gatveles geriausia tai daryti pėsčiomis. Tik reikės ištverti svilinantį karštį. Tiesa, nenustebkite jeigu vaikštant senamiestyje prasilenksite ne tik su žmonėmis, bet ir su vištomis. Savotiškai egzotiška yra Vietnamo sostinė!

Saulėlydis Hanoi mieste @Vietnamas

Pirmąją viešnagės dieną, po skrydžio, aktyvios veiklos nesinori, tad pasivaikščiojimas prie netoliese esančio Hoam Kiem ežero - kaip tik tinkamas užsiėmimas. Ežeras yra laikomas miesto centru bei susibūrimo vieta. Tad nuostabos nekelia, kai vakarinio pasivaikščiojimo metu parke prasilenkdavome su savarankiškai sportuojančiais žmonėmis, šokančiomis močiutėmis, susiglaudusiomis porelėmis ar azartiniais žaidimais užsiimančiais vyrais.
 Bėgiojant žvilgsniui tarp pro šalį skriejančių žmonių gyvenimo akimirkų, akys užkliūna už viduryje ežero esančios salos, kurioje stovi Turtle Pagoda. Vėžlys yra laikomas vienu iš Vietnamo simboliu. Nors Pagoda panašumų su vėžliu likau neįžvelgusi, bet sala atrodo paslaptingai. Gal todėl, kad ne kiekvienas mirtingasis Pagoda gali apžiūrėti iš arčiau.

Turtle Pagoda @Vietnamas

Deja, bet čia ir baigiasi įspūdžiai iš Hanoi miesto. Ne tik dėl karščio bangos likome artimiau nesusipažinę su Vietnamo sostine. Kita priežastis - Da Nang pasivažinėjimas po debesis mane paguldė į ligos patalą. Tomis dienomis labai džiaugiausi, kad yra išrastas oro kondicionierius, nes karščiuojant iš vidaus ir kai už kambario lango tvyro karštis, tai atrodo galima, ir išprotėti. Nėra to blogo, kas neišeitų į gerą - sirgimo metu buvo panaudoti vaistai iš Lietuvos. Bent šiokia tokia nauda buvo iš vaistinėlės, o ne tik papildomas svoris kuprinėje.

Motoroleris pasiruošęs rytojaus startui @Vietnamas

Viešnagei baiginėjantis sostinėje, sveikatai gerėjant, išsinuomojame motorolerį ir leidžiamės tyrinėti tolimiausius Vietnamo kampelius. Tie kampeliai tokie tolimi, kad vietomis kelias vingiavo lygiagrečiai su Kinijos siena. Kartais pagalvoju, kad mes esame "nuplyšę" žmonės, tai ši ekspedicija su motoroleriu tik patvirtina mano mintis.
  Baisiausia akimirka ar akimirka, kai supratome, kur esame įsivėlę buvo, kai garsiai nuskambėjo Sauliaus žodžiai, jog dabar laukia kelionė kaip nuo Klaipėdos iki Vilniaus. Su tokiu motoroleriu keliauti iki Vilniaus tikrai nebūčiau pasiryžusi, o dabar kelio atgal nebėra. Belieka mums palinkėti sėkmės!
  Lygumas pradėjo keisti kalnai, tiesus kelias tapo keliu su vingiuotais posūkiais bei atsiveriančiais skardžiais, taip ir birzgiame didžiąją kelio dalį į kalną. Vairuotoją vargindavo kelio vingiai, o keleivei kiekvienas posūkis atsiverdavo vis gražesniais gamtos vaizdais.

Sa Pa apylinkės @Vietnamas

Kelionė buvo pakankamai pakenčiama, kol buvo šviesu. Tačiau sutemus prasidėjo tikrosios "linksmybės". O kad būtų dar linksmiau atplaukė ir lietaus kupini debesys bei vėsuma, tad teko iš kuprinės traukti šiltesnius drabužius. Iš +40 beliko tik apie +23. Jūs, Lietuvoje, dabar džiaugtumėtės ir +23, o man šalta...
 Paskutiniuosius kilometrus nuo Sa Pa miestelio iki viešbučio įveikėme apgaubti tiršto rūko, tamsos ir duobėta bekelia, kurią supa statūs skardžiai. Jei Balyje buvo baisu tamsoje kopti į Batur'o ugnikalnį, o šviesoje - leistis į apačią, tai šį kartą trūksta žodžių išreikšti jausmus ir potyrius, kurie aplankė paskutinėmis kelionės akimirkomis.

Šiek tiek faktų ir skaičių apie kelionę. Suplanuota kelionė turėjo trukti apie 5-6 valandas. Iš tiesų, kelionėje praleidome dvigubai daugiau laiko, apie 14-15 valandų. Iš viso įveikėme 387 kilometrus. Kelių dienų bėgyje internete teko skaityti, kad kiti žmonės tokį patį atstumą įveikinėja per 3 dienas. Įsivaizduokite, kokie pasiekėme viešbutį po šitiek įveiktų kilometrų, nejausdami nei rankų, nei nugarų, nei sėdimųjų, nei kojų. Tad nenuostabu, kad kitą dieną skyrėme tik poilsiui. Vartėmės lovoje, stumdėme rutulius ant biliardo stalo, atmušinėjome stalo teniso kamuoliuką ar tiesiog balkone su kavos puodeliu mėgaudavomės supančia aplinka. Suprantame, kad laikas bėga labai greitai, ilgai čia neužsibūsime ir reikės keliauti toliau.
  O vietiniai vaikai ir turėjo užsiėmimą, ateidavo prašydami paliesti Sauliaus barzdą. Ir šiaip Vietname Sauliaus barzda susilaukia nemažai dėmesio.

Kompiuteris traukia visus pasaulio vaikus @Vietnamas

Neišlaikiau intrigos iki pabaigos ir vaizdais iš Sa Pa apylinkių pradėjau dalintis nuo pat post'o pradžios. O aš turėjau laukti ryto, kad pamatyti, kas dedasi aplinkui viešbutį.  Daugmaž įsivaizdavau, kokia panorama ryte atsivers iš viešbučio balkono. Bet tai ką išvydau išėjusi į balkoną ir vėl pranoko visus lūkesčius. Ir kaip gali neįsimylėti Vietnamo, čia visi ras savo vietą po saule!

Sa Pa apylinkės @Vietnamas

Grįžkime į balkoną iš kurio atsivėrė reginys į nesibaigiančius, iš visų pusių mane supančius žaliuojančius kalnus, ryžių pakopas bei neaprėpiamus laukus. Tai buvo momentas, kai stovėjau be žado, paskendusi akimirkoje. Nors ir nesu gamtos vaikas, bet manau, kad Sa Pa apylinkės vaizdai yra didingiausia, ką galėjo sukurti motina gamta. Taip pat, ši vieta yra išvaizdžiausia iš tų, ką mano akys yra regėjusios. Gamta mane nuginklavo ir po kelių dienų, praleistų gamtos apsuptyje, buvo sunku išsiskirti su Sa Pa apylinkėmis.

Sapa apylinkės @Vietnamas

Po kelių dienų gamtos apsuptyje persikėlėme gyventi į Sa Pa miestelio centrą, kur sutinkame ganomas karves. Tačiau nėra ko stebėtis, nes gi Vietnamo sostinės širdyje vištos bėgioja. Visi savaip nori būti arčiau gamtos.

Sa Pa miestelis @Vietnamas

Gyvenant Sa Pa miestelyje labai patogu aplankyti krioklius. Reikia patikrinti ar Vietnamo kriokliai yra verti dėmesio. Pirmasis pakeliui esantis krioklys yra Silver, kuris yra aukščiausias Vietname, o vandens kritimas tęsiasi 300 m. Krioklys yra vertas apsilankymo ir mūsų nenuvylė. Bilieto kaina irgi gera 20 000 dongų (apie 0,77 Eur).

Silver Waterfall @Vietnamas

Lekiame toliau patikrinti antrojo krioklio su skambiu pavadinimu - Love. Čia jau piniginę reikia patuštinti 70 000 dongų už bilietą (apie 2.75 Eur). Ir iki krioklio reikės paeiti apie 1 km. Kelionėje patikrinta taisyklė - kuo ilgesnė kelionė iki krioklio, tuo krioklys palieka mažesnį įspūdį. Šį kartą taisyklė irgi pasitvirtino.

Love Waterfall @Vietnamas

Būnant Sa Pa nesinori užsiimti jokia veikla, išskyrus gėrėjimusi dieviška gamta. Tad paskutinę dieną susirandame kavinę, iš kurios atsiveria panorama ir ramiai gurkšnojame savo gėrimus, taip uždarydami prabėgusią savaitę.

Sa Pa panorama iš kavinės @Vietnamas

Mes vis dar triname užpakalius į motorolerio sėdynę, tad iki kitų nuotykių sekantį sekmadienį ir nepamirškite sekti mūsų Facebook paskyroje @Mylifebaggage