2017 m. gegužės 28 d., sekmadienis

My life baggage: Mes Ho Chi Minh mieste Vietname

Nors praeitą sekmadienį žadėjau pasidalinti įspūdžiais iš Krabi miestelio, bet tiesa tokia, kad nelabai yra kuo dalintis. Krabi miestelis pasitiko lietingai, todėl apžiūrėjome miestelį tik tiek, kol radome vietą pavakarieniauti. Kitą rytą išskridome į Bankoką, kur praleidome paskutinę dieną Tailande. Dar 60 kupinų įspūdžiais dienų pasipildė gyvenimo bagažas.
                                                                                           ***
 Iš Bankoko skrydis truko 1.30 h ir ... lėktuvas nusileido Vietnamo mieste Ho Chi Minh. STOP!! Prieš įkvepiant vietnamietiško oro pirmiau reikia susitvarkyti vizų reikaliukus. Kadangi reikalingus dokumentus buvome užsipildę iš anksto, tai ilgai neužtrukome. Viza kainavo 25 USD, kadangi neturėjome 50 dolerių, tai atsiskaitinėjome eurais. O grąžą atidavė "iš lempos" vietine valiuta - dongais. Vietname kaip ir Balyje galime pasijausti milijonieriais.

Klaidžiojant po Ho Chi Minh miesto gatves @Vietnamas

Nuo Ho Chi Minh pradėsime pažintį su Vietnamu, dar viena šalimi papildysianti gyvenimo kelionės sąrašą. Vis stengiuosi nepamiršti Balyje išmoktos pamokos: džiaugtis esama diena, ne vakarykštėmis akimirkomis, ne susikurtomis iliuzijomis apie rytojų, bet būtent šiandiena. Kadangi šiandiena esu Vietname, tai galiu pasakyti, kad iš pradžių tylomis, o dabar ir garsiai, kad kelionė į Vietnamą mane labiau intrigavo nei į Tailandą.
  Nežinau kaip bus kituose Vietnamo miestuose, bet kalbant apie Ho Chi Minh įspūdžiai patys geriausi. Sakyčiau visi lūkesčiai yra viršyti. Miestas labai tvarkingas, nėra besimėtančių šiukšlių ant šaligatvių ar nosį riečiančių kvapų, seni namai nepalikti likimo valioje, o restauruoti. Nėra ko slėpti esu susižavėjusi miestu ir su džiaugsmu artimiausiomis dienomis patyrinėsiu aplinką bei pabandysiu pajausti miesto pulsą, skleidžiamą aurą. Ir dar pasižadėjau, bent šiame mieste, į planuojamų aplankyti vietų sąrašą neįtraukti šventyklų.

Walking Street @Vietnamas

Palikę daiktus viešbutyje einame pasižvalgyti po apylinkes be konkretaus tikslo. Tiesiog  susipažinti su nežinomomis gatvėmis, apžiūrėti skirtingus architektūrinius stilius mieste bei pamatyti vietinių  gyvenimo stilių. Jei Balyje vietiniai būdavo super duper mandagūs ir besišypsantys, Tailande liko tik šypsenos, o Ho Chi Minh mieste ir šypseną ne visi išspaudžia. Bet vietiniai draugiški, geranoriški bei padedantys susiprasti jų gyvenimo pinklėse.

Mobili žuvyčių prekyvietė @Vietnamas

Kitos dienos rytą nusprendėme išbandyti viešąjį transportą mieste. Važiuojame iki Zoologijos ir botanikos sodo. Kaip turistai autobuse gauname brangiausią bilietą už 6 000 dongų žmogui (apie 0.24 Eur). Sodas įkurtas 1865 m. ir teigiama, kad tai vienas iš seniausių zoologijos sodų pasaulyje. Atsižvelgiant į įkūrimo metus ir esamą situaciją sodui verkiant reikalingas atnaujinimas. Internete radau informacijos, kad yra planuojamas atidaryti naujas zoologijos sodas. Gal todėl apsilankymo metu nemažai aptvarų buvo tiesiog tušti, nes gyvūnai pradėti kelti į naują gyvenamąjį plotą.

Vaizdas atsiveriantis iš zoologijos sodo @Vietnamas

Už įėjimą sumokame po 50 000 dongų (apie 1.97 Eur). Kaina juokinga palyginus su zoologijos sodu Rotterdam (Olandijoje), kuriame įėjimas kainuodavo apie 30 Eur. Tačiau jis yra palikęs neišdildomą įspūdį iki šių dienų.

Ar pasiruošę maudynėms? @Vietnamas

Pakeliui į autobuso stotelę praėjome pro turgavietę, kurioje galima nusipirkti visko, ko tik geidžia širdis. Internete skaitinėdama apie Ho Chi Minh pro akis nepraslydo matyti vaizdai. Pasirodo, kad Ben Thanh market'as yra populiari vieta tarp turistų. Kur galima įsigyti vietinių gamybos rankdarbių, suvenyrų, kosmetikos, audinių ar užsisakyti, kad pasiūtų kostiumą, ar suknelę, gėlių, kavos ir arbatos, džiovintų vaisių bei žalios mėsos, ar tiesiog ant praėjimo pavalgyti gatvės maisto ir visa tai įsikūrę po vienu stogu.

Ben Thanh market @Vietnamas

Už keleto žingsnių nuo Ben Thanh turgavietės radome tokiu pačiu pavadinimu Street food market'ą. Pranašauja džiugias dienas mūsų pilvams! Tai daugiau nei gatvės maistas, bet ir ne restorano lygio, tai aukso viduriukas kainų atžvilgiu ir su nemažu pasirinkimu. Market'e kiekvienas ras ko paskanauti, t.y. indiška, korėjietiška, meksikietiška virtuvės ir t.t., bbq, fast food... ir taip be galo, be krašto. Pirmą vakarą užsisakiau meksikietišką patiekalą - tacos. Buvo daug juoko, kai atnešė mano užsakymą, nes patiekalo dydis nebuvo didesnis nei mano delnas. Jei teisingai išsirinksi, tai alkanas garantuoju neišeisi.

Street Food Market iš gatvės pusės @Vietnamas

Street Food Market viduje @Vietnamas

Prikimšę pilvus galime toliau tyrinėti miestą. Ho Chi Minh mieste planuojame aplankyti karo tematikos muziejus. Šiokia tokia alternatyva šventykloms. Taip pat prisiminsiu studijų laikus, kai buvau dažnas svečias Klaipėdos miesto muziejuose, kadangi baigiamųjų darbų temos buvo susijusios su muziejais.
  Susimokame po 40 000 dongų (apie 1.58 Eur) už įėjimą ir galima apžiūrėti Independence Palace. Tai ne tik architektūrinis simbolis, bet ir svarbus Vietnamo istorinis reliktas. Rūmuose harmoningai susijungia vėjo, vandens ir saulės kombinacija. Ji atspindi Rytų filosofiją ir Vietnamo nacionalinius simbolius. Ir šiandien rūmai yra naudojami svarbiems renginiams ir susitikimams, o kitu metu yra prieinami visiems norintiems juos apžiūrėti.

Independence Palace @Vietnamas

Rūmų kompleksą supa erdvus sodas, po kurį bevaikštinėjant galima apžiūrėti tankus, naikintuvą, tolėliau yra įrengti teniso kortai ir konferencijų centras. Pirmajame rūmų aukšte įrengta pokylių ir posėdžių salės, antrajame - prezidento ir viceprezidento darbo kambariai, registratūrų kambariai, prezidento gyvenamosios patalpos, trečiajame - biblioteka, pirmųjų damų priimamasis, kino salė bei žaidimų kambarys, o ant rūmų stogo įrengta sraigtasparnių nusileidimo aikštelė ir t.t. Kiekvienos patalpos užimamas plotas yra didžiulis, aukštos lubos, sietynai, užuolaidos, kilimai, antikvariniai baldai - sukuria didingumo bei prabangos įspūdį rūmuose. Belieka tik įsivaizduoti, kiek dar patalpų yra nepasiekiamos turistų akims.

Kino salė rūmuose @Vietnamas

Sraigtasparnių nusileidimo aikštelė @Vietnamas

Independence Palace pasižvalgėme po prabangiai įrengtas patalpas, tačiau pažadu, kad sekantis muziejus bus visiška priešingybė pirmajam.
   Taigi sumokame po 15 000 dongų už bilietą (apie 0.60 Eur) ir pirmiausiai pradedame nuo po atviru dangumi įrengtos ekspozicijos War Remnants muziejuje. Ekspozicijoje galima apžiūrėti įvairių modelių karines transporto priemones, belaisvių stovyklos fragmentą ir kelis kankinimo prietaisus.

Lauko ekspozicija War Remnants muziejuje @Vietnamas

Muziejaus viduje įrengtos 9 nuolatinės ekspozicijos, kurios yra išdėstytos per tris pastato aukštus. Pagrindinis ekspozicijų tikslas - perteikti padarytus karo nusikaltimus ir jo pasekmes Vietnamo žmonėms. Taigi ekspozicijų yra įvairių pradedant nuo istorinių tiesų, ginkluote, propaganda ir baigiant žurnalistų fotografijomis, kurie buvo nužudyti kare. Net nežinau kokiomis nuotraukomis reikia pasidalinti iš muziejaus, nes prisiminus daugumą ekspozicijų bei bandant įsivaizduoti, ką žmonės išgyvenimo, kaip su jais buvo elgiamasi ir dabar šiurpsta oda.

Viena iš ekspozicijų @Vietnamas

Tikriausiai nedera post'o pabaigti liūdna ir įtempta gaida, tad pabaigai dar porą objektų, kuriuos apžiūrėjome vaikštinėdami Ho Chi Minh gatvėmis.
  Nors Vietnamas budistinė šalis, bet yra keli procentai  gyventojų, kurie išpažįsta krikščionybę. Kodėl apie tai kalbu? Ogi sekantis objektas yra susijęs su religija.

Notre Dame katedra @Vietnamas

Ar žinojote, kad žymioji Notre-Dame katedra yra ne tik Paryžiuje? Ho Chi Minh mieste, Vietname, irgi stovi Notre Dame katedra, kuri yra pastatyta iš medžiagų atvežtų iš Prancūzijos. Nors katedros tikrasis pavadinimas yra Basilica of Our Lady of The Immaculate Conception, bet visiems ji labiau žinoma kaip Notre Dame katedra.

Notre Dame katedra @Vietnamas

Paliekant katedrą už nugaros, kitoje gatvės pusėje yra įsikūręs centrinis paštas. Beveik prie pat pašto sustabdo mus studentų būrelis ir Saulius sudalyvauja studentų apklausoje. Įėjus į vidų dėl arkinių lubų pasijauti lyg geležinkelio stotyje būtum, o ne pašte. Pašto pastatas ne tik turistų tarpe populiarus, bet ir tarp vietinių žmonių. Kodėl taip sakau? Išeidinėjant iš pašto prie įėjimo vyko poros fotosesija. Nesusilaikiau neįamžinusi ir aš šios akimirkos.

Centrinio pašto vidus @Vietnamas

Fotosesija prie centrinio pašto įėjimo @Vietnamas