2017 m. gegužės 21 d., sekmadienis

My life baggage: Pabėgimas iš Ko Lanta salos

Nerūpestingos dienos Ko Lanta saloje pasiekė finišo liniją. Šiandien, t.y. sekmadienį, keliame sparnus į Krabi provincijoje esantį Krabi miestelį. Dar viena vieta papildysianti gyvenimo bagažą. Bet apie miestelį plačiau pakalbėsime ateinantį sekmadienį, o šiandiena dalinsiuosi likusiais įspūdžiais iš salos.

***
   Iš tiesų su nekantrumu laukiame kada paliksime Ko Lanta salą. Nors ir geroje vietoje gyvename, ir ramybė supa bei draugiški žmonės, bet esame atsikandę didelį gabalą poilsio ir spurdame iš noro pamatyti, kas laukia mūsų netolimoje ateityje.
  Važiuojant į Ko Lanta nacionalinį parką, apie jį pasakojau praeitą sekmadienį (apie Ko Lanta nacionalinį parką galite paskaityti čia), apžiūrėjome vieną salos pusę. Šiandien atėjo eilė susipažinti su likusia Ko Lanta salos dalimi.

Brum brum @Tailandas

Išsinuomojame motorolerį (viena diena 200 batų arba 5.21 Eur) ir lekiame pasitikti nuotykių. Galėčiau be tikslo sukti ratus aplink salą ir vis tiek būčiau patenkinta pasivažinėjimu, nes svarbiausia yra ... tiesiog važiuoti! Mėgautis kiaurai narstančiu vėju, saulės spindulių kutenimu, gamtos skleidžiamais garsais, nosį paliečiančiais kvapais. Dabar žinau kaip kvepia džiunglės! Apie vaizdų gausybę, perteikiančius kasdienius žmonių darbus, gyvenimų vingius, šypseną veide ar baimę akyse, net nešneku, nes aplinkui viskas juda pagreitintu rėžimu.

Ko Lanta salos vaizdai @Tailandas

Skriejant salos gyvenimui pro šalį, tolumoje pastebime dramblius pievoje ir pagalvoju "štai kas yra laukinė gamta". Privažiavus arčiau supratau, kad drambliai naudojami trekinimui. Kaip norėčiau pirštų galais pajausti dramblio odą!

Drambliai darbininkai @Tailandas

Nežinau tai geras ar ne, bet turiu vieną įprotį - labai mėgstu liesti drabužių medžiagas lyg su palytėjimu priimčiau audinio skleidžiamą emociją. Ir šiaip mėgstu apsikabinti ar prisiglausti prie širdžiai mielų žmonių. Rašant apie lytėjimą galvoje pradėjo suktis daug minčių, tarkim sveikinantis ne kartą esu girdėjusi, kad mano labai švelnios rankos ir iš to išplaukė šypseną keliantis prisiminimas. Tikiuosi, kad tėtis nesupyks, kad pasidalinsiu. Paminėsiu tik tėčio žodžius iš mūsų pokalbio, kurie ir yra visko akcentas. Tuo laiku, kai pradėjau domėtis berniukais tėtis man pasakė, kad berniukams labai patinka švelni mergaičių oda. Matyt todėl ir dievinu kūno kremus.
  Dar porą minučių tyliai pastebime gyvūną, padarau porą kadrų ir judame toliau rytine pakrante. Šioje salos dalyje yra įsikūręs Ko Lanta senamiestis. Taigi saloje yra tik du miestai, t.y. Saladan, kuris įsikūręs prie uosto bei buvo mūsų pirmasis sustojimo taškas atplaukus į salą ir Ko Lanta Old Town, kurį tuoj aplankysime.

Ko Lanta Old Town prieplauka @Tailandas

Kadaise ši vieta buvo pagrindinis prekybos uostas ir vienintelė galimybė išsilaipinti Ko Lanta saloje. Šiandien senamiestis alsuoja senoviška ir autentiška atmosfera. Senamiestyje vyrauja unikalus Tailando architektūros stilius, kuris šiais laikais retai sutinkamas Tailande, tai medinių namų eilutė nusidriekusi palei pagrindinę gatvę.

Pagrindinė Ko Lanta Old Town gatvė @ Tailandas

Ko Lanta Old Town - vieta turinti istorinę ir kultūrinę reikšmę. Senamiesty namai pastatyti ant polių virš jūros lygio, kuriuose yra įsikūrusios suvenyrų parduotuvės, kavinukės, restoranai iš kurių atsiveria puikūs vaizdai į jūrą bei salas.

Ko Lanta Old Town @Tailandas

Ar žinojote, kad Bankoko gatvės maistas antrus metus iš eilės įvardijamas geriausiu maistu pasaulyje? Iki šių metų pabaigos valdžia yra pasiruošusi iškeldinti visus gatvės prekystalius iš Bankoko rajonų, kad gatvėse vyrautų tvarka. Tiek Bankoke, tiek Chiang Mai atrasdavome bent po vieną vietą, kurioje galima skaniai pavalgyti, bet visai kitokia situacija yra Ko Lanta saloje. Valgome tik tam, kad pavalgyti, o skonį reikia užgniaužti. Tik nepradėkite postringauti, kad pilnos š... ir pan. Susidariusi situacija dar labiau didina norą apleisti salą. Oi kaip norėčiau atsidurti meksikiečių restorane Balyje ir ašarą nubraukčiau iš skanumo. Taip ir pradedi galvoti, kad Balyje valgydavome labai gerą ir skanų maistą, bent jau Canggu, ten kur praleidome 4 mėnesius.

Viewpoint'as Ko Lanta saloje @Tailandas

Nėra padėties be išeities. Atrastas graikiškos virtuvės restoranas saloje kelis vakarus buvo palaima mūsų skrandžiams ir šioks toks širdies užgavimas. Ragavome souvlaki su vištieną ir vegetarišką su tzatziki padažu, kuris ir buvo geriausia visko dalis. Daug česnako, aitriųjų paprikų miltelių, kad baiginėjant patiekalą net pradeda griaužti liežuvį. Bet kuriuo atveju, tai naujos virtuvės atradimas!

Vegetariškas souvlaki Greek Taverna restorane @Tailandas

Grįžkime prie malonesnių užsiėmimų. Ko Lanta saloje yra 9 paplūdimiai, iš kurių vieni labiau išsivystę bei pritaikyti turistams, o kiti nuošalesni ir ramūs paplūdimiai. Kiekvienas pagal pageidavimus ras tinkantį ir patinkantį paplūdimį. Pavyzdžiui, dabar gyvename netoli Klong Nin paplūdimio, kuriame gausu apgyvendinimo įstaigų, kavinių ir restoranų. Mano favoritas - Bamboo paplūdimys su palmių alėja, kuris yra pakeliui važiuojant į Ko Lanta nacionalinį parką.

Palmių alėja @Tailandas

Taip pat, tai paskutinis paplūdimys saloje, apsuptas medžiais apaugusiais kalnais. Jei saulėtą dieną paplūdimyje bus vienas kitas žmogus, tai apsiniaukusią dieną paplūdimyje jausiesi lyg negyvenamoje saloje.

Bamboo paplūdimys saulėtą dieną @Tailandas

Bamboo paplūdimys apsiniaukusią dieną @Tailandas

Kelis kartus buvome atvykę iki paplūdimio, pasimėgauti mango smučiu, maudynėmis ir pašokinėti po didžiules bangas. Po maudynių atsigulus ant rankšluoščio žiūrėjau į dangų, palmių viršūnes, skraidantį erelį po dangaus platybes ir galvojau kaip galėčiau įvardinti šią akimirką. Kelių dienų bėgyje knygoje perskaičiau vieną frazę, kuri atrodo idealiai atspindėjo praėjusią akimirką "jūros oras dvelkė amžinybe".

Pats pačiausias mango smutis @Tailandas

Prasidėjus "low season" galvoju, kad saloje nebepamatysime saulėlydžių, bet kiekvieną vakarą vis tiek keliaujame iki jūros, o grižtant nusiperkame arbūzą. Kartais atrodo, kiek galima valgyti arbūzą, bet kai žinai, kad beliko kelios dienos saloje, tai perki ir valgai su šypsena veide, nes nežinai, kada vėl mėgausies skaniu arbūzu.

Ko Lanta salos keliai @Tailandas

Vieną vakarą žygiuojant po saulėlydžio link namų apsikabinau vyrą per pečius ir pasakiau "kaip mums pasisekė, kad mes turime vienas kitą". Apkabinkite ir jūs mylimą žmogų, tegul jis pajaučia jūsų jausmus be žodžių.

Radinys Ko Lanta nacionaliniame parke @Tailandas

P.s. nuo šiol My life baggage nuotykius galite sekti Facebook paskyroje @Mylifebaggage. Dalinkitės ir draugaukime!