2017 m. balandžio 30 d., sekmadienis

My life baggage: 8 dienos šiaurės Tailando Chiang Mai mieste

Chiang Mai - miestas šiaurinėje Tailando dalyje. Mus pasitinka kitokiu kraštovaizdžiu po Bankoko. Miestas yra įsikūręs vaizdingoje vietovėje tarp miškingų kalnų. Po Bankoko ir Pattaya atrodo siela rado ramybę būnant Chiang Mai.
                                                                                             ***
 Miestas pulsuoja sava energija, teigiama atmosfera bei savotišku gyvenimo stiliumi. Tai puiki vieta atsipalaiduoti po Bankoko chaoso ir leistis paklajoti po senamiestį bei šventyklas, kurių šiame mieste visa gausybė. Sakoma, jog jų yra apie 200, bet fakto asmeniškai nepatikrinau. Chiang Mai senamiestis taip pat yra išskirtinis, kvadrato formos, o įėjimus į jį supa istoriją menantys vartai. Manau, kad aprašytą Chiang Mai įspūdį sustiprino ir apgyvendinimo vieta. Gyvenome name, kuris pastatytas iš tikmedžio medienos ir atspindi tradicinį šiaurės Tailando stilių. Tai buvo pirmoji vieta, kurioje gavome žemėlapį su rekomenduojamomis aplankyti vietomis, kurias darbuotojas pažymėjo mums tik atvykus. Ir šiaip fainas vaikinukas buvo, labai draugiškas ir visada noriai padėdavo. Vieną vakarą pakvietė drauge su baidarėm paplaukioti, bet plačiau apie tai papasakosiu pabaigoje.

Kadras iš Baltosios šventyklos @Tailandas

Chiang Mai Kaslong Homestay @Tailandas

Įėjimas į Chiang Mai senamiestį @Tailandas

Senamiestį galima apžiūrėti ne tik pėsčiomis, bet ir pasivažinėti su dviračiu. Mes išbandėme abu variantus, bet toliau pakalbėkime apie pastarąjį. Vieno dviračio nuoma parai kainavo 60 batų (apie 1.70 Eur), bet yra galimybė gauti ir už 50 batų (apie 1.40 Eur). Turint dviračius galima ir toliau pavažiuoti, o lauke tvyrantis karštis vilioja pasimėgauti maudynėmis baseine. Pakeliui į baseiną sustojame užkąsti prancūziškų blynelių. Vienas blynas su bananais ir šokoladiniu kremu "Nutella" atsieina tiek pat, kiek ir vieno dviračio nuoma. Bevalgant blyną pastebime dieduką parvažiuojantį su dviračiu ant kurio marškinėlių puikuojasi užrašas "free hugs" - nemokami apkabinimai. Ir tu sugalvok taip! Lietuvoje tokį pamačius dauguma mintyse pasiųstų žmogelį į Bangų gatvę pailsėti. O čia apdovanojame vienas kitą nemokamais apkabinimais, palinkime gražios dienos ir keliaujame savais keliais. Gaila, kad neįsiamžinau su nemokamų apkabinimų dieduku.

Dienos nuotrauka @Tailandas

Atvykus iki vietos, kur turėtų būti baseinas, papuolame į labirinto spąstus. Prekybos centras, viešbutis ir, velniai žino, kas dar yra sujungti į vieną pastatų kompleksą. Galiausiai baseiną pasiekėme tik trijų žmonių palydos dėka. Džiaugiamės, kad žmonės padeda noriai. Baseinas įrengtas po atviru dangumi viešbučio 7-tame aukšte, o bilieto kaina - 150 batų (apie 4.10 Eur). Tačiau mieste yra galimybė baseiną rasti ir už 50 batų (apie 1.40 Eur). Šią dieną mes nė žingsnio be nuotykių. Ilsintis prie baseino tuo pačiu galėjome iš arti stebėti vyriškų glaudžių fotosesiją. O glaudžių ryškumas! Ir paskutinis nuotykis nutiko pakeliui namo, kai važiuojant dviračiu užsižiūrėjau į savo šešėlį, tiksliau į išsipešiojusius plaukus, ir galvojau kaip reikia pasitvarkyti. Taip mintys mane nuvijo su dviračiu į šaligatvį. Kojos kelį dabar puošia mėlynė, bet likusią kelionės dalį pati iš savęs juokiausi balsu.

Lotus viešbučio baseinas @Tailandas

Vyriškų glaudžių fotosesija prie baseino @Tailandas

Su sese turėdavome savaitgalinę tradiciją būnant Klaipėdoje, kitaip dar vadinamą sesių dieną. Susitikdavome senamiestį, nusipirkdavome kavos ir eidavome kur tik kojos neša. Kodėl to Tailande ir nepadarius? Taigi, išvažiuojame į vienos dienos turą dviese. Skaitant kitų žmonių blog'us, atsiliepimus apie keliavimą Tailande, susidariau nuomonę, kad tajai - mėgstantys vėluoti žmonės. Per mėnesį laiko, kai esu Tailande, turo rytas buvo pirmas kartas, kai susidūriau su tuo. Mes buvome paskutinės įlipusios turo dalyvės ir toliau kelionę tęsiame 11 žmonių plius vairuotojas su gidu. Pirmasis sustojimo punktas - Hot Spring. Šitą sustojimą vadinu niekiniu arba dėl WC reikalo. Nors vieną karštąją versmę matėme, kuri iš tolo skleidė supuvusių kiaušinių kvapą.

Karštoji versmė skleidžianti supuvusių kiaušinių aromatą @Tailandas

Nors pirmasis sustojimas sakykime nelabai pavykęs, bet nereiškia, kad ir tolimesni sustojimai nebus verti dėmesio. Tikriausiai didžiausią įspūdį iš viso turo paliko būtent antrasis sustojimo punktas - White temple. Aš šventyklą pervadinau į "Ledo rūmai". Nors iš kitos pusės žiūrint, labai turistinė vieta, bet šventyklos grožis dėl to juk nenublanksta. Tik reikia daugiau laiko sugaišti norint padaryti gerą kadrą. O laiko turėjome viso labo tik 40 minučių. Tokiu atveju išlenda motorolerio privalumai, kai esi pats sau šeimininkas. Šventyklos vidaus fotografuoti negalima, tai galiu tik pasidalinti informacija, kad vidus buvo tapomas 15 metų. Įspūdingi skaičiai kaip ir vaizdas viduje. Už 30 batų (apie 0.82 Eur) nusipirkome "lapelį", kuriame sesės linki visiems sėkmės.

Baltoji šventykla @Tailandas

Sesių "lapelis" su linkėjimu @Tailandas

Fotosesija su naujais draugais prie Baltosios šventyklos @Tailandas

Palinkėjusios sėkmės keliaujame į trečiąjį sustojimo punktą. Tai Black House arba tiksliau juodų namų kolekcija, kurią sudaro apie 40 įvairių formų ir dydžių namų. Šiuose namuose yra saugomi unikalūs dirbiniai iš viso pasaulio, tai tapybos darbų kolekcijos, skulptūros, gyvūnų kaulai ir kailiai, ragai, sidabro ir aukso dirbiniai. Neįprasta vietelė pasirodė, bet gerąją prasme.

Pagrindinis "Juodas namas" @Tailandas

Teletabių nameliai @Tailandas

Juodas namas kitaip @Tailandas

Prieš ketvirtąjį sustojimo punktą grupės laukia pietūs, kurie yra įskaičiuoti į kainą. Pietūs savitarnos principu, tai galima valgyti kiek tik telpa. Ketvirtasis sustojimo punktas mane intrigavo prieš turą, tai Golden Triangle. Tai vieta, kurioje susikerta Tailandas, Mianmaras ir Laosas. Šioje vietoje, žinoma jeigu yra noras, galima papildomai susimokėti 330 batų (apie 9 Eur) už turą upe bei išsilaipinimą Laose, tiksliau į Laoso turgų. Turo po upę metu gidas daugiausiai pasakojo istoriją apie opiumą. Dabar tuos laikus liudija tik įsteigtas opiumo muziejus. Užtat Laose buvome pasitikti su gėrimu - vietiniu viskiu, kuriame mirksta skorpionai, tigro peniai ir kiti skanumynai. Iš pradžių buvau susigundžiusi paragauti, bet užuodus viskio kvapą noras išgaravo kaip dūmas. Kaip vienas turo dalyvis sakė: viskis kaip viskis tik nereikia matyti, kas viduje plaukioja. Turo po upę pabaigoje gidas pasiūlė nuplaukti iki Kinijos ir ši kelionė į vieną pusę užtruktų tris dienas.

Auksinis trikampis @Tailandas

Laoso turgus @Laosas

Kaip kas moka, taip tas ir uždarbiauja @Laosas

Su tokiu laiveliu keliautume iki Kinijos tris dienas @Laosas

Dienos turas kaip ir eina link pabaigos, judame atgal į Chiang Mai. Pakeliui dar sustojame ilgakaklių moterų gyvenvietėje. Už įėjimą reikia papildomai susimokėti 300 batų (apie 8.15 Eur). Šį kartą aš pasuoju. Internete prisiskaičiau, kad gyvenvietė yra prilyginama žmogiškajam zoologijos sodui, o aš tokių idėjų nepalaikau ir neskatinu kitų.
  Taigi, šiandieninės kelionės metu įveikėm apie 600 km. Išvyka esame abidvi labai patenkintos, kuri mums atsiėjo po 1 000 batų (apie 27 Eur) plius 330 batų (apie 9 Eur) už turą upe bei išsilaipinimą Laose.

Ilgakaklių moterų gyvenvietės aplinka @Tailandas

Žinote kas man labai patinka? Nors sesė ir išaugo iš mažylės amžiaus, bet vis tiek į mane kreipiasi ne vardu, o sese. Tai tikrai padeda išlaikyti šiltą jausmą bent jau širdyje.
  Grįžusios į Chiang Mai lekiame dar iki Night Bazaar'o pavakarieniauti. Night Bazaar'as yra atradimų atradimas Chiang Mai! Pirmą kartą Night Bazaar'e teko lankytis Indijoje. Tačiau apsilankymu nelikau sužavėta visiškai. Bet Night Bazaar'ui Tailande buvo suteiktas antras šansas, kuris pasiteisino 110 procentu, net jei iki bazaar'o reikia eiti apie du kilometrus. Dabar kiekviename mieste ieškau Night Bazaar'o. Tai vieta, kurioje galima paskanauti ir maisto, ir įsigyti lauktuvių ar save palepinti mažmožiu. Džiaugiuosi, kad man lauktuvių pirkimas nėra galvos skausmas, nes tiesiog jų pirkti nereikia.

Amaretui suradome draugų Night Bazzar'e @Tailandas

Night Bazzar'as @Tailandas

Ragaujame ledus Night Bazzar'e @Tailandas

Iš vakaro susiplanavome, kad kitą dieną važiuosime iki Doi Suthep šventyklos, bet planus pakoregavo vaikinukas iš viešbučio. Jis pakviečia vakarop paplaukioti baidarėmis ir nutariame, kad vertėtų pasinaudoti jo kvietimu. Pasirodo plaukiosime tik keturiese: vyrukai pasiėmė vienvietes baidares, o merginos - dvivietę. Gaila, kad anksti pradeda tempti, tai ilgėliau nebuvo galimybės pasimėgauti pramoga. Kitą dieną supratau, kad užteko ir tiek irklavimo, nes skaudėjo abu šonus. Neplanuota baidarių išvyka užskaitoma kaip pavykusi bei skelbiame dviračių ir baidarių sezoną atidarytu! Baidarės nuomos kaina - 100 batų (apie 2.70 Eur).

Pasiplaukiojimas baidare Ping upe @Tailandas

Atsisveikinimo proga su Chiang Mai važiuojame iki Doi Suthep šventyklos. Taip, čia ta pati, kurią dieną prieš planavome aplankyti. Po teisybe, važiuojame ne tiek šventykla pasigrožėti, kiek miesto panorama, bent jau aš. Idėja, kad apžiūrėsiu dar vieną šventyklą, nebėra taip emocingai sutinkama kaip prieš 7 mėnesius, kai buvome tik atvykę į Balio salą. Su Uber taxi važiuojame iki raudonų autobusiukų stotelės, kurie toliau veš iki šventyklos. Autobusiuko kaina 40 batų (apie 1.10 Eur). Grįžimo kaina atgal svyruoja nuo 40 (apie 1.10 Eur) iki 80 batų (apie 2.20 Eur), priklausomai nuo vietos, kurioje norėsite išlipti. Kylant su autobusiuku į kalną prisiminiau kaip Tenerifėje važinėdavomės po kalnus ir kaip nuo posūkių užsupdavo. Teko prisiminti tą jausmą. Apie šventyklą ir kitus vaizdus nedaugžodžiausiu, tiesiog kviečiu apžiūrėti žemiau esančias nuotraukas.