2017 m. gegužės 7 d., sekmadienis

My life baggage: Salų perlai Andamano jūroje

Pasidžiaugę didmiesčio atrakcijomis, gamtos apsuptimi šiaurinėje Tailando dalyje, atėjo metas keliauti į pajūrį. Ten kur visada būna gera sugrįžti, ten kur gyvenimas alsuoja laisve.
                                                                                   ***
 Prieš kelis metus sužinojau, kad klaipėdietės vadinamos žuvėdromis. Gal todėl mane yra apsėdęs laisvės troškimas. Atsisveikinimo dieną su sese, uždaviau jai klausimą, ar nori grįžti į namus. Ji atsakė, kad nori, nes pasiilgo šuns, draugo, mokslų. Tuo metu nesupratau jos noro grįžti, bet dienos bėgyje prisiminiau save, kad ir du metus atgal, atostogų pabaigoje laukdavau, kada reikės grįžti į darbą ir pradėdavau sapnuoti savo darbo vietą, kolegas ir pan. O dabar esu laisva kaip žuvėdra skrajojanti dangaus žydrynėje!

Kadras iš Phra Nang paplūdimio @Tailandas

Jūra, saule ir likusiomis sesės atostogomis mėgautis pasirenkame Krabi provinciją, netoli populiariausio Ao Nang paplūdimio. Nuo oro uosto iki viešbučio važiuojame autobusu, už vieną bilietą sumokame 150 batų (apie 4 Eur). Krabi provincija garsėja nuostabiomis pakrantėmis, iš vandens kyšančiomis milžiniškomis uolomis bei egzotiškomis salomis Andamanų jūroje. Labai gražiai skamba aprašymas ir nejučia mintyse nusipieši atviruko vaizdą.
  Kitos dienos rytą išsiruošėm apžiūrėti minėtąjį paplūdimį. Susiradę nuošalesnę vietelę, įsitaisome po medžiu ir galime pradėti mėgautis maudynėmis Andamanų jūroje. Arba prisiminus vaikystę - pastatyti smėlio pilį. Vietiniai smalsiai žvilgčiojo į statomą smėlio pilį, o mums einant iš paplūdimio ir nuotraukose įamžino Sauliaus tvirtovę.

Ao Nang paplūdimys iš vienos pusės @Tailandas

Ao Nang paplūdimys iš kitos pusės @Tailandas

Sauliaus tvirtovė iš smėlio @Tailandas

Vakarop vėl susitinkame Ao Nang paplūdimyje pasigrožėti pirmuoju saulėlydžiu Tailande. Vaikštinėjant Bankoko gatvėmis, akys vis užkliūdavo už kokosinių ledų "prekystalio". Bet ledų ragavimą nusprendžiau atidėti iki sesės atvažiavimo. Pirmas saulėlydis Tailande, pirmas kokosinių ledų kąsnis Krabi ir netikėtai vakaras tapo ypatingu. Ledų skonį galiu prilyginti šokoladiniui batonėliui Bounty.
  Saulėlydžio metu apžiūrėjau paplūdimį ir pastebėjau, kad nėra tiek daug susirinkusių žmonių kiek būdavo Balyje. Kalbant apie žmones Krabi provincijoje, prie kitatikių prisidėjo musulmonai ir indų tautybės žmonės.

Kokosiniai ledai už 70 batų (apie 1.85 Eur) @Tailandas

Saulėlydis Ao Nang paplūdimyje @Tailandas

Iš Ao Nang paplūdimio labai patogu pasiekti Andamanų jūroje esančias salas su kasdien kursuojančiais laiveliais. Dienos išvykai mes pasirenkame Railay pusiasalį. Nuplaukiame iki Railay West paplūdimio maždaug per 15 minučių ir bilietas pirmyn/atgal kainuoja 200 batų (apie 5.30 Eur). Pasipliuškenimas jūroje yra tapęs beveik šventu reikalu lankantis paplūdimiuose.

Vaizdas pakeliui į Railay pusiasalį @Tailandas

Pagrindinė ir vienintelė transporto priemonė pasiekti Railay pusiasalį @Tailandas

Nesumeluosiu parašydama, kad supantys vaizdai kaip iš atvirutės. Ne veltui Railay paplūdimys buvo įtrauktas į pasaulio gražiausių paplūdimių sąrašus.
  Sekmadienio rytą talpindama nuotraukas pagalvojau, kad pasibaigus mūsų odisėjai, nuotraukos ir filmukai bus patys geriausi antidepresantai kovojant prieš pilką kasdienybę.

Railay West paplūdimys @Tailandas

Pasidžiaugę Railay West paplūdimiu žygiuojame pasižvalgyti į kitą pusiasalio pusę. Po 10 minučių pasiekta Railay East pusė parodė kitokį savo veidą.

Railay East pusė @Tailandas

Todėl ilgai nestoviniuodami einame link Phra Nang paplūdimio, kuris savo grožiu nenusileidžia Railay West paplūdimiui. Bet turistų gausybė ir žaibuojantis dangus veja greičiau grįžti į Railay West pusę. Railay pusiasalis lankomas ne tik nuostabių paplūdimių mylėtojų, bet ir kalnų sporto entuziastų.
  Vienas niuansas labai žavi pusiasalyje, t.y. Railay East pusėje galima stebėti saulėtekį, o Railay West - saulėlydį, ir šias vietas skiria tik 10 minučių kelias. Argi ne žavu?

Atsiveriantis vaizdas nuo Phra Nang paplūdimio @Tailandas

Atsiveriantis vaizdas nuo Phra Nang paplūdimio @Tailandas

Phra Nang paplūdimys @Tailandas

Praleidę kelias dienas Krabi provincijoje buvome nusprendę apsistoti Phi Phi saloje, bet paskutinę akimirką populiariausią ir brangiausią vakarėlių salą iškeitėme į ramybę Ko Lanta saloje. Ko Lanta salą renkasi šeimos su vaikais, jaunavedžiai, kuprinėtojai ir jogos gerbėjai. Iš Krabi provincijos iki Ko Lanta salos kelionės bilietas kainuoja 300 batų žmogui (apie 9.20 Eur). Tai buvo pigiausias pasiūlymas gatvėje, kurį radome. Pirmomis dienomis apsistojome netoli Saladan prieplaukos. Tokio pasirinkimo priežastis - mergaitiška dienos išvyka į Phi Phi salą.

Norėjome išsinuomoti transporto priemonę, bet... @Tailandas

Bilietas iki Phi Phi Don salos kainuoja 300 batų (apie 9.20 Eur), plius tiek pat kainuos ir kelionė atgal į Ko Lanta. Kelte mane apsupo prekiautojai, kurie vis bandė įsiūlyti turą po Phi Phi paplūdimius ir kitas pramogas. Už turą vienam žmogui prašė 600 batų (apie 15.80 Eur), tačiau kainą nuleido iki 400 batų (apie 10.50 Eur). Įdomu, kokią galutinę kainos ribą būtume pasiekę jei būčiau bandžiusi derėtis.

Phi Phi sala @Tailandas

Salą pasiekėme apie 10 val. ryto. Tuo metu saloje tvyrojo ramybė, žmonių buvo mažai ir, iš jų dauguma, vietiniai žmonės besiruošiantys naujai dienai. Išvykos planas buvo aplankyti viewpoint'ą ir pasimėgauti saulės voniomis. Sesė nori apskrusti iki grįžimo į šaltąją tėvynę.
 Kol nėra labai karšta žygiuojame iki viewpoint'o, o takelis pasirodo ne iš lengvųjų. Tenka kopti ir į kalnus, ir miško takais pasivaikščioti, užtat vietiniams darbininkams sukeliame šypseną dūsaudamos.
 Pasiekus viewpoint'ą turime susimokėti po 30 batų (apie 0.80 Eur) įėjimo mokestį. Mes pačiu laiku pakilome iki viewpoint'o, nes vos vienas kitas žmogus mėgaujasi atsiveriančiais vaizdais be mūsų. Galime ramiai ir neskubėdamos surengti mini fotosesiją. Po kurio laiko pastebime, kad pradeda gausėti žmonių, todėl nusprendžiame leistis į apačią kitu keliu. Naujasis kelias visą laiką vedė siaurais laiptais žemyn ir dar reikėdavo prasilenkti su lipančiaisiais į viršų. Žinote, aš geriau einu miško takais nei lipu stačiais laiptais į viršų.

Phi Phi salos viewpoint'as @Tailandas

Nusileidusios į apačią prisėdame kavinukėje atsigaivinti šalta tailandietiška arbata. Man arbata kelia asociacijas su English Breakfast arbata su pienu. Šiandiena beliko pasilepinti saulės voniomis Phi Phi saloje, tačiau suradusios atokesnę vietą paplūdimyje metam daiktus į šoną ir bėgame maudytis. Taip besipliuškenant nejučia prabėga pusantros valandos ir atėjo metas keliauti link prieplaukos.

Šalta tailandietiška arbata @Tailandas

Vakarop grįžusi į Ko Lanta, Sauliui pasakiau, kad gera idėja buvo atsisakyti pagyventi Phi Phi saloje. Tiesiog Ko Lanta saloje tajai nėra dar išlepinti masinio turistų dėmesio, todėl nors tave ir mato 4 kartą per dieną, bet sveikinasi taip pat nuoširdžiai lyg matytų pirmą kartą. O Phi Phi sala - pinigų darymo mašina.
  Išvykę iš Saladan miestelio, apsistojame netoli Klong Nin paplūdimio. Tiksliau, nuo paplūdimio iki viešbučio paeiti reikia porą minučių. Taip kelias dienas, niekur neskubėdami, džiaugiamės maudynėmis jūroje, o po jų vėl laukia kraustymasis.
  Apžiūrėję naująją vietą pradedame tikėti, kad čia liksime ilgėliau. Vien ką reiškia, kad kieme yra baseinas ir baseino dėka prasideda nerūpestingas dienų leidimas su maudymosi kostiumėliu ir "bombelių" darymu.
  Išlydėję Juliją į Lietuvą, mes liekame mėgautis ramybe Ko Lanta saloje iki gegužės galo.

Paskutinės katino dienos @Tailandas

Saulėlydis Ko Lanta saloje @Tailandas

Šiandien ypatingą dėmesį noriu atkreipti į mamas. Mamos, nesvarbu, kad šiandien nesame šalia ir negalima apsikabinti. Siunčiame M-A-M-O-M-S oro bučiukus ir dėl pasikeitusios floros šiais metais tulpių nebus. Cheers!

Mama ir uošvienė @Klaipėda

p.s. šiandiena rytas prasidėjo labai pakilia nuotaika. Ir to priežastis - esu įtraukta į 10 lietuvių keliautojų blogų sąrąšą. Vytaute, ačiū už įvertinimą, tai skatina judėti į priekį! Visą sąrašą galite pamatyti čia.

O dabar saulėto sekmadienio!