2017 m. balandžio 17 d., pirmadienis

My life baggage: kasdieninio gyvenimo margumynai Tailande

Savaitę praleidę prie jūros grįžtame į betono džiungles Bankoką, kuriame pasitiksime Tailando Naujuosius metus. Pagal tajų saulės kalendorių žengsime į 2560 budistinės eros metus.

***
 Pattaya autobusų stotyje bilietus į Bankoką galima nusipirkti tik prieš tris dienas. Kadangi šitos informacijos nežinojome, tai teko du kartus eiti iki stoties įsigyti bilietų. Kelionė iš Pattaya iki Bankoko oro uosto Suvarnabhumi atsiėjo 240 batų (apie 6.60 Eur). Oro uoste pasitinkame mano sesę, kuri susitikimo proga įteikia po grybuką iš Lietuvos. Kiekviena lietuviška mugė neapsieidavo be grybukų pirkimo, tai buvo tapę savotišku ritualu.

Songkran festivalis @Tailandas

Pattaya - Bankokas kelionės autobusu akimirka  @Tailandas

Balandžio 13-osios rytą Tailande prasideda Songkran festivalis. Tikėjomės, kad maudynėmis džiaugsimės tik vieną dieną. Bet festivalis tęsėsi iki balandžio 15-osios. Festivalio metu gatvės yra sausakimšos nuo susirinkusių žmonių, kurie taškosi vandeniu, kas iš kibiro, kas iš žarnos ar vandens šautuvo. Kiekvienas renkasi sau priimtiną ginklą. Pirmąją dieną susižavėjau festivalio idėja. Patiko, kad visi žmonės išeina į gatves ir laistydamiesi vandeniu pasitinka Naujuosius metus. Taip pat balkšva mase yra tepliojami žmonių veidai, tai lyg Naujųjų metų palaiminimas. Mes ir buvome palaiminti! Pirmosios dienos vidurdienį išėjome iki Khaosan Road pasižvalgyti ir kelių minučių bėgyje buvome šlapi kaip ciucikai. Vanduo tikra atgaiva kūnui karštą dieną, tik reikia saugoti akis ir ausis nuo vandens čiurkšlių. Dienos metu apsilaistę vakarą leidome viešbučio terasoje, kurioje saugiai galėjome stebėti besitęsianti festivalį.

Kaip jau minėjau ir antrąją dieną festivalis tęsėsi toliau. Todėl nieko daug su sese negalėjome aplankyti Bankoke, o nuotraukų iš festivalio dienų praktiškai nėra. Taigi, paplaukiojome Chao Phraya upe, palipome ant Golden Mount pasigrožėti Bankoko panorama ir nuvažiavome iki Chatuchak savaitgalinio turgaus, kuris tą dieną nedirbo. Tad prisėdome Chatuchak parke ant žolės ir žiūrėdama į aplink esančius žmones pagalvojau, kad "Akropolis" Klaipėdoje yra apėmęs visas laisvalaikio praleidimo formas. Taip besėdint nusprendėme ir patys apsilankyti viename iš prekybos centrų - Terminal 21. Šis prekybos centras atrodo kaip oro uostas tiek eksterjero, tiek interjero detalėmis, o kiekvienas centro aukštas simbolizuoja skirtingus pasaulio miestus, t.y. Roma, Paryžius, Tokijas, Londonas, San Franciskas.

Terminal 21 interjeras @Tailandas

San Francisko aukštas @Tailandas

Šeštadienį pajudame link oro uosto ir nepatikėsite, bet važiuojant pro Chatuchak savaitgalinį turgų, matome, kad šiandiena jis dirba. Kadangi mūsų skrydis atidėtas valandai, tai galime tą laiką išnaudoti turiningai. Ir aš turiu tikslą surasti vieną prekystalį, nors ir netikiu, kad man pavyks tai padaryti. Per valandą su kuprinėm nardant tarp turgaus eilių išeinu laiminga pasiekusi tikslą su kaupu. Nupirktas kostiumėlis bus skirtas pasivaikščiojimams su Lietuvoje likusiu šuniuku.

Pirkinys Nr. 1 Chatuchak savaitgaliniame turguje @Tailandas

Pirkinys Nr. 2 Chatuchak savaitgaliniame turguje @Tailandas

Dabar ramiai galiu keliauti į oro uostą. Likęs šeštadienio laikas ištirpsta oro uoste, lėktuve ir kelionėje pakeliui į viešbutį. Sveiki atvykę į Chiang Mai ir čia praleisime ateinančias 8 dienas.

Pasitikimas Chiang Mai oro uoste @Tailandas

Išaušus Lietuvoje Šv. Velykų rytui, mes pradėjome pažintį su Chiang Mai miestu. Šeštadienį šventėme tajų Naujuosius metus, o sekmadienį pasitinkame jau Šv. Velykas. Nors Lietuvoje oras labiau primena Šv. Kalėdas. Tėti, šiais metais nesvarbu ar sveikini su Šv. Kalėdomis, ar su Šv. Velykomis, bet kuriuo atveju sveikinimai tinka. Pasidalinsiu vienu man labiausiai patikusiu šiais metais gautu sveikinimu "Nepamirškite naujais įspūdžiais marginti gyvenimo".

Šventiniai sekmadienio pusryčiai @Tailandas

Beklaidžiojant po Chiang Mai senamiesčio gatves užklystame į Wat Phrasingh šventyklų kompleksą, kuris yra vienas patraukliausių mieste. Patinka man tokio pobūdžio šventyklos aplink kurias galima pasivaikščioti ar prisėsti ir, žinoma, yra nemokamos. Ir žavi ta mintis, kad šiame komplekse gyvena vienuoliai. Matydama vienuolius visada prisimenu Robin Sharma knygą - Vienuolis, kuris pardavė "Ferrarį".

Wat Phrasingh šventyklos kompleksas @Tailandas

Chiang Mai mieste oficialiai nėra tokios kaip pasivaikščiojimo gatvės, bet kiekvieną sekmadienį apie 1 km centrinės gatvės yra uždaroma ir joje vyksta sekmadienio turgus. Turėjome galimybę ir mes jame sudalyvauti pačią pirmą dieną bei apsipirkti ne tik skanumynų, bet ir gražumynų. Papuošalų dėžutę papildėme 6 poromis auskarų už 200 batus (apie 5.50 Eur).